نحوه اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده در رابطه با واحدها وکارخانه هاي توليدسنگ

در راستاي تسهيل اجراي مقررات موضوع قانون ماليات بر ارزش افزوده، براي واحدها وکارخانه­هاي توليد سنگ، تفاهم نامه مورخ 23/9/1395(تصوير پيوست)، مورد توافق نمايندگان محترم کانون سنگ ايران، انجمن ها و تشکل­هاي استاني صنعت سنگ و معاونت ماليات بر ارزش افزوده که مفاد پيش نويس آن طي بند 4 مصوب مورخ 24/8/1395 شوراي معاونين سازمان متبوع نيز مورد پذيرش قرار گرفته است ابلاغ مي گردد.

لذا مقتضي است ادارات کل امورمالياتي با رعايت مفاد کليه بندهاي تفاهم نامه يادشده، نسبت به قطعيت ماليات و عوارض دوره هاي مشموليت واحدهاي مزبور اقدام نمايند .

محمد مسيحي

معاون ماليات بر ارزش افزوده

 

دامنه کاربرد:1-داخلي:* 2-خارجي:

مرجع پاسخگويي:دفتر نظارت بر امور اجرايي

تلفن: 88806053-021 ، 83271080-021

 

بخشنامه هاي منسوخ: -

تاريخ اجرا:

مرجع ناظر:دادستاني انتظامي مالياتي

نحوه ابلاغ:فيزيکي/سيستمي

 

           

 

 

 


دانلود و ذخيره پيوستهاي مربوط به سند يافت شده                  

عدالت مالیاتی یا سفارش مالیاتی

غلامحسین دوانی – حسابدار رسمی

براساس  ماده (59) قانون مالیات‌های مستقیم، "نقل و انتقال قطعی املاک با ماخذ ارزش معاملاتی و به نرخ 5 درصد و همچنین انتقال حق واگذاری محل به ماخذ وجوه دریافتی مالک یا صاحب حق و به نرخ 2 درصد در تاریخ انتقال از طرف مالکان عین یا صاحبان حق، مشمول مالیات است."

در بند "ز" تبصره (6) قانون بودجه سال 1395 اعلام گردیده که "در سال 1395 به منظور تحقق درآمدهای مالیاتی و رعایت انضباط مالیف نقل و انتقال قطعی املاک به ماخذ ارزش معاملاتی به نرخ 5 درصد و مالیات نقل و انتقال حق واگذاری محل به ماخوذه برابر ارزش معاملاتی ملک مربوط به نرخ 30 درصد در تاریخ انتقال از طرف مالکان عین یا صاحبان حق است."

تبصره مذکور که گفته می‌شود تبصره سفارشی حجره‌داران بازار است کاملاً برخلاف عدالت مالیاتی و صرفاً به نفع حجره‌داران میلیاردی بازار است. به مثال زیر توجه کنید. یک حجره به مساحت 20 مترمربع به مبلغ 35 میلیارد در بازار تهران و یک سوله صنعتی به مساحت 1.200 مترمربع را در جاده کرج به مبلغ 58 میلیارد ریال واگذار می‌کنند.

ردیف

شرح

سوله

حجره

1

مساحت (مترمربع)

1.200

20

2

قیمت منطقه‌ای (ریال)

1.200.000

1.200.000

3

بهای روز سرقفلی دریافتی

58.000.000.000

35.000.000.000

4

مالیات نقل و انتقال طبق ماده 59

1.232.000.000

701.200.000

5

مالیات نقل و انتقال طبق بند (ز) تبصره (6)

17.352.000.000

73.200.000

 

نگاهی به نمایه فوق حکایت عدم تدقیق نمایندگان مجلس و یا به تعبیری نگاه یکسویه به حجره‌داران و کاملاً برخلاف عدالت و انصاف مالیاتی است چگونه یک کارخانه‌دار تولیدی بابت نقل و انتقال یک سوله صنعتی 16 برابر سال گذشته مالیات بدهد و یک نفر حجره‌داری که عموماً فرار مالیاتی دارند یکدهم سال گذشته. آیا این شعار مالیات‌ستانی منصفانه است؟ 

مطلب منتشره در روزنامه شرق مورخ 6 دی 1395

خبر خوش رئيس کل سازمان مالياتي به تعاوني ها: بخشودگي 100 درصد جرايم در صورت پرداخت اصل بدهي مالياتي تا پايان سال

رئيس کل سازمان مالياتي کشور در نشست مشترک اين سازمان با اتاق تعاون ايران، از بخشودگي 100 درصد جرايم قابل بخشش تعاوني ها به شرط پرداخت اصل بدهي مالياتي تا پايان سال 95 خبر داد.

به گزارش رسانه مالياتي ايران، نشست مشترک سازمان امور مالياتي کشور و اتاق تعاون ايران، روز سه شنبه 30 آذرماه در محل اتاق تعاون ايران برگزار شد که در آن رئيس و اعضاي هيات مديره اين اتاق و همچنين روساي شرکت هاي تعاوني توليدي، توزيعي و مصرف، مهمترين نقطه نظرات و مشکلات مالياتي در بخش تعاون را براي مسئولان سازمان امور مالياتي کشور مطرح کردند .

سيد کامل تقوي نژاد، با اشاره به نقش پررنگ و محوري بخش تعاون در اقتصاد کشور گفت: بخش تعاون از ظرفيت هاي بسيار خوبي برخوردار است و اگر فرامين مقام معظم رهبري در ارتباط با سياست هاي اصل 44 قانون اساسي در حوزه تعاون اجرايي گردد، اقتصاد کشور متحول و اقتصاد مقاومتي زودتر به اهداف خود نايل خواهد شد.

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور با تاکيد بر اينکه شالوده اقتصاد مقاومتي بر اجراي سياست هاي اصل 44 قانون اساسي استوار است، اظهار داشت: سياست هاي اصل 44 قانون اساسي، نسخه شفابخش اقتصاد کشور است، لذا بخش تعاون به عنوان يک بخش مردمي، در تصميم گيري هاي کلان بايد به عنوان اصل و مبنا در نظر گرفته شود.

تقوي نژاد، با بيان اينکه اگر به دنبال اجراي عدالت، مردمي کردن اقتصاد و پررنگ کردن ابعاد اجتماعي اقتصاد هستيم، بايد بخش تعاون را بيش از پيش فعال کنيم، عنوان داشت: در حوزه هاي حمل و نقل، فناوري اطلاعات، پست و حتي نظام بانکداري، مي توان از رويکرد تعاون و مشارکت مردمي بهره برد.

وي در ادامه به بيان مزايا و ويژگي هاي اصلاحيه جديد قانون ماليات هاي مستقيم پرداخت و خاطرنشان کرد: براساس اين اصلاحيه، هر شخصي که در اقتصاد فعال است، چه معاف از پرداخت ماليات باشد و چه غيرمعاف، بايد به عنوان مودي در نظام مالياتي ثبت نام کند و وضعيت درآمدي اش مشخص باشد و به اين ترتيب است که اقتصاد کشور به سمت شفاف شدن پيش خواهد رفت.

تقوي نژاد با اشاره به رشد وصولي درآمدهاي مالياتي در 8 ماهه امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل گفت: عمده اين رشد در اثر شناسايي موديان جديد و واحديابي هاي موثر به وقوع پيوسته و از سوي ديگر، اعتماد نظام مالياتي به مردم و تعامل با آنها که منجر به عدم افزايش مالياتها در توافق با اصناف کشور شد، نتيجه داد و مردم نيز پاسخ اين اعتماد را دادند.

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور، از رشد اظهارنامه هاي ارايه شده در خرداد و تيرماه سال جاري خبر داد و گفت: در سال جاري فرايند رسيدگي به اظهارنامه ها را کوتاه کرديم و به اين ترتيب، تاکنون بيش از يک ميليون برگ قطعي صادر و به موديان ابلاغ شده است و تمام تلاش ما اين است که رسيدگي ها براساس اسناد و مدارک مثبته باشد.

وي در ادامه از تفويض اختيار تقسيط بدهي مالياتي و بخشودگي جرايم قابل بخشش موضوع قانون ماليات هاي مستقيم و قانون ماليات بر ارزش افزوده به رئيس و مديران کل امور مالياتي شهر و استان تهران و ساير مديران کل امور مالياتي سراسر کشور خبر داد و به منظور حمايت خاص از حوزه تعاون به رئيس و اعضاي اتاق تعاون ايران، نويد بخشودگي 100 درصد جرايم قابل بخشش، به شرط آنکه اصل بدهي مالياتي تا پايان سال 95 پرداخت گردد، را داد.

تقوي نژاد، همچنين از بررسي لايحه صندوق مکانيزه فروش و آئين نامه اجرايي تبصره 2 ماده 169 قانون ماليات هاي مستقيم در مجلس و هيات دولت خبر داد و گفت: با نهايي شدن اين لايحه، موديان مالياتي موضوع اين ماده موظف خواهند شد که از سامانه صندوق فروش استفاده کنند و معادل هزينه هاي انجام شده بابت خريد، نصب و راه اندازي تجهيزات صندوق فروش از ماليات قطعي شده آنان کسر خواهد شد.

وي در خاتمه سخنان خود، دستور تشکيل کميته مشترک سازمان امور مالياتي کشور و اتاق تعاون ايران به منظور بررسي و رفع مشکلات ماليات تعاوني ها را صادر کرد.

اعلام نتيجه رسيدگي به تراکنش­هاي بانکي مشکوک، به دفتر بازرسي ويژه،مبارزه با پولشويي و فرار مالياتي

نظر به اينکه اطلاعات حساب­ها و تراکنش­هاي بانکي واصله به ادارات کل، در شناسايي مؤديان مالياتي و فعاليت­هاي آنان و جلوگيري از فرار مالياتي و تضييع حقوق حقه دولت نقش به سزايي داشته و کمک شاياني نيز در راستاي شناسايي اطلاعات حساب­هاي بانکي جهت وصول معوقات مالياتي در ادارات وصول و اجراء سراسر کشور مي­نمايد. مقتضي است با توجه به اهميت موضوع، ادارات کل پس از وصول اطلاعات مربوط به تراکنش­هاي بانکي، وفق مقررات دستورالعمل شماره 505/95/200 مورخ 04/02/1395 و با قيد فوريت نسبت به تشکيل کارگروه ويژه و رسيدگي به کليه تراکنش­هاي بانکي اقدام و نتيجه رسيدگي به کليه تراکنش­هاي واصله از مراجع مختلف را به همراه تصوير گزارش رسيدگي و اوراق تشخيص ماليات ظرف مدت بيست روز به دفتر بازرسي ويژه، مبارزه با پولشويي و فرار مالياتي اعلام نمايند.

مسئوليت حسن اجراي اين بخشنامه برعهده مديران کل مي­باشد./29/8

سيدکامل تقوي نژاد

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور

 

تاريخ اجرا: وفق بخشنامه

مدت اجرا:نامحدود

مرجع ناظر:دادستاني انتظامي مالياتي

نحوه ابلاغ:سيستمي

لطفا هرگونه ابهام و توضيح را از طريق شماره تلفن 39903575 با دفتر بازرسي ويژه، مبارزه با پولشويي و فرار مالياتي مطرح و پيگيري نماييد.

 

 

 

 

 

 

 

شماره: 505-95-200

تاريخ: 04-02-1395

دستورالعمل

 

505

95

217/219

م

 

مخاطبين/ذينفعان

امور مالياتي شهر و استان تهران

ادارات کل امور مالياتي

موضوع

نحوه بررسي و رسيدگي به تراکنش هاي بانکي مشکوک

نظر به سوالات مطروحه در خصوص نحوه عمل در مورد اطلاعات تراکنش­هاي بانکي واصله و به منظور ايجاد وحدت رويه اجرايي، مقرر مي­دارد ادارات کل­ امور مالياتي در اسرع وقت به شرح زير اقدام نمايند:

در هر اداره کل متناسب با حجم اطلاعات دريافتي يک يا چند گروه رسيدگي ويژه زير نظر يکي از رؤساي امور مالياتي که در امر حسابرسي مالياتي داراي تبحر، دانش و تجربه کافي باشد تشکيل شده و مشخصات مأمورين مالياتي مذکور به همراه رونوشتي از احکام صادره براي ايشان به دفتر فني و حسابرسي اعلام شود. رسيدگي به اطلاعات تراکنش­هاي بانکي واصله به ترتيبي که در اين دستورالعمل تعيين مي­شود، در اجراي ماده 29 آيين نامه اجرايي ماده 219 قانون ماليات­هاي مستقيم، توسط گروه يا گروه­هاي رسيدگي مذکور صورت خواهد پذيرفت.

ادارات کل­ امور مالياتي پس از دريافت اطلاعات تراکنش­هاي بانکي موظفند اطلاعات دريافتي را به صورت متمرکز به ادارات اطلاعات و خدمات مالياتي ارسال و ادارات مذکور با توجه به شرح وظايف ابلاغ شده به قيد فوريت به شرح زير اقدام نمايند:

-1چنانچه تراکنش­هاي بانکي واصله، متعلق به اشخاص حقوقي و يا اشخاص حقيقي که داراي يک پرونده در نظام مالياتي هستند، باشد، بلافاصله و حداکثر ظرف مدت پنج روز کاري پس از دريافت اطلاعات تراکنش­هاي بانکي، حسب دستور مديرکل امور مالياتي، مي بايستي اين اطلاعات در اختيار گروه رسيدگي ويژه قرار گيرد.

2-چنانچه تراکنش­هاي بانکي واصله، متعلق به شخص حقيقي بوده که داراي بيش از يک پرونده در نظام مالياتي مي باشد، حداکثر ظرف مدت دو هفته پس از دريافت اطلاعات تراکنش­هاي بانکي، با دعوت کتبي از صاحب يا صاحبان حساب، ضمن اخذ توضيحات کتبي ايشان در ارتباط با تراکنش­هاي بانکي واصله و ارتباط آنها با هر يک از پرونده­هاي مالياتي وي، نسبت به انجام تحقيقات لازم اقدام و با تنظيم فرم شماره يک پيوست که به امضاي طرفين رسيده باشد، حسب دستور مديرکل امور مالياتي مي بايستي اين اطلاعات در اختيار گروه رسيدگي ويژه قرار گيرد. چنانچه در اجراي اين بند مؤدي از امضاي فرم شماره يک استنکاف نمود، يا حداکثر ظرف مدت پنج روز از تاريخ ابلاغ دعوت نامه، به اداره امور مالياتي مراجعه ننمود و يا به هر دليلي امکان دسترسي به مؤدي فراهم نشد، مراتب در متن فرم شماره يک قيد و به امضاي مأمور يا مأمورين مالياتي ذيربط خواهد رسيد. سپس پرونده متشکله به ضميمه اطلاعات تراکنش­هاي بانکي واصله، حسب دستور مديرکل امور مالياتي در اختيار گروه رسيدگي ويژه قرار گيرد.

3-چنانچه تراکنش­هاي بانکي واصله، متعلق به اشخاص حقيقي و حقوقي فاقد پرونده در نظام مالياتي کشور باشد، حداکثر ظرف مدت دو هفته پس از دريافت اطلاعات تراکنش­هاي بانکي، نسبت به انجام تحقيقات لازم و با دعوت صاحب يا صاحبان حساب نسبت به تعيين موضوع فعاليت ايشان و تکميل فرم شماره دو پيوست اقدام و مطابق دستورالعمل­هاي مربوط نسبت به ثبت­نام وتشکيل پرونده براي اشخاص مذکورحسب مورد اقدام شود. سپس اطلاعات تراکنش­هاي بانکي واصله، طبق دستور مديرکل امور مالياتي در اختيار گروه رسيدگي ويژه قرار گيرد.در صورتي که اين اشخاص در پاسخ به دعوت کتبي به عمل آمده از طرف ادارات اطلاعات و خدمات مالياتي از مراجعه حضوري يا ارسال پاسخ کتبي ظرف مدت پنج روزکاري خودداري نمايند، ادارات مذکور مکلفند با جمع آوري اطلاعات لازم و تنظيم فرم شماره دو پيوست ، بدواً نسبت به ثبت­نام و تشکيل پرونده در منبع موضوع فصل ششم از باب سوم قانون ماليات­هاي مستقيم براي اين قبيل اشخاص اقدام نموده و سپس حسب دستور مديرکل امور مالياتي اطلاعات تراکنش­هاي بانکي رادر اختيار گروه رسيدگي ويژه قرار دهند. چنانچه در بررسي­هاي تکميلي گروه رسيدگي کننده مشخص شود که تراکنش هاي بانکي واصله مرتبط با فعاليت هاي اقتصادي صاحب حساب بوده است، مي بايستي منبع تشکيل پرونده، متناسب با اطلاعات تکميلي بدست آمده ، اصلاح شود.

4-چنانچه تراکنش­هاي بانکي واصله، متعلق به شخص حقيقي باشد که خود عضو هيأت مديره، مديرعامل يا کارمند شخص ديگري بوده، حداکثر ظرف مدت دو هفته پس از دريافت اطلاعات تراکنش­هاي بانکي، ضمن دعوت کتبي از صاحب حساب و اخذ توضيحات کتبي وي در خصوص ماهيت تراکنش هاي بانکي واصله، چنانچه حسب اظهارات مکتوب صاحب حساب، تراکنش­هاي بانکي واصله مرتبط با فعاليت­هاي شخص ديگري باشد و اين موضوع مورد تأييد کتبي و رسمي شخص مذکور نيز قرار گيرد، با تنظيم فرم شماره يک پيوست که به امضاي طرفين رسيده است، اطلاعات تراکنش­هاي بانکي واصله حسب دستور مديرکل امور مالياتي در اختيار گروه رسيدگي ويژه قرارخواهدگرفت و يا به اداره کل امور مالياتي ذيصلاح حسب مورد جهت اقدام مقتضي، ارجاع شود. در صورتي که شخص ثالث مذکور ادعاي صاحب حساب مبني بر ارتباط تراکنش­هاي بانکي با فعاليت خويش را تأييد ننمايد و يا اساساً تراکنش­هاي بانکي واصله، باتوجه به اظهارات مکتوب صاحب حساب به خود شخص حقيقي تعلق داشته باشد، مطابق بندهاي 1 و 2 و 3 فوق الذکر حسب مورد اقدام مقتضي به عمل آيد.

5-از آنجايي که تراکنش­هاي بانکي واصله مي­تواند نتيجه معاملات و عمليات مشکوک به پولشويي باشد، بنا براين رعايت مفاددستورالعمل کشف معاملات و عمليات مشکوکو اعلام محرمانه گزارش به مرجع ذيربط حسب مورد الزامي خواهد بود.

نحوه رسيدگي و تعيين درآمد مشمول ماليات نسبت به تراکنش­هاي بانکي واصله

گروه رسيدگي ويژه پس از دريافت حکم رسيدگي، پرونده و اطلاعات تراکنش­هاي بانکي را از واحد ذيربط تحويل و حسب مقررات مواد 95،97 و 229 قانون ماليات­هاي مستقيم نسبت به بررسي اسناد و مدارک و حسب مورد دعوت از مؤدي جهت ارائه اسناد و مدارک و تهيه صورتمجلس ارائه اسناد و مدارک اقدام نموده و موارد زير را در بررسي اسناد، مدارک، قرائن و شواهد مدنظر قرار دهد:

1. تراکنش­هايي که مؤيد گردش وجوه بين حساب­هاي مختلف بانکي يک مؤدي مي باشد به عنوان درآمد منظور نخواهد شد.

2. مبالغ واريزي به حساب مؤدي که مربوط به دريافت وام و تسهيلات مي­باشد، ماهيتاً به عنوان درآمد تلقي نشده و 
مي بايست برابر مقررات مربوط آثار مالياتي آنها مورد رسيدگي قرار گيرد.

3. وجوه دريافتي بابت تسويه تمام يا بخشي از وجوه پرداختي قبلي به ساير اشخاص، ماهيتاً به عنوان درآمد تلقي نشده و مي بايست برابر مقررات مربوط آثار مالياتي آنها مورد رسيدگي قرار گيرد.

4. درصورتي که مؤدي داراي درآمدهايي از جمله دريافت حقوق، درآمد اجاره ويا ساير منابع باشد، اين موارد مي بايست حسب مقررات و در چارچوب منبع درآمدي مربوط، بررسي شود.

5. چنانچه مؤدي به يکي از فعاليت­هاي موضوع ماده 81 قانون ماليات­هاي مستقيم اشتغال داشته باشد، وجوه واريزي مرتبط با درآمدهاي ناشي از فعاليت­هاي مذکور، از ساير مبالغ واريزي تفکيک و مطابق مقررات موضوعه اقدام شود.

6. چنانچه وجوه واريزي به حساب اشخاص، بنابر اظهارات مکتوب صاحب حساب ناشي از دريافت سهم الارث، نذر، وقف و حبس باشد، برابر مقررات مربوط مورد بررسي قرار گيرد.

7. وجوه واريزي که ماليات آنها براساس مقررات قانون ماليات­هاي مستقيم بصورت نرخ مقطوع از جمله فروش سهام و يا فروش املاک دريافت مي شود، جداگانه مورد بررسي و حسب مقررات موضوعه اقدام شود.

8. چنانچه وجوه واريزي از مصاديق غير مشمول ماليات ويا درآمدهاي معاف از پرداخت ماليات باشد،بارعايت مقررات در محاسبات منظور نخواهد شد.

9. چنانچه بر اساس بررسي­هاي به عمل آمده توسط گروه رسيدگي کننده، به صورت مستند يا مستدل مشخص شود که وجوه واريزي به حساب­هاي اشخاص ناشي از فعاليت­هاي اقتصادي صاحب حساب مي­باشدکه قبلاًدرمحاسبه ماليات آنهابه نحوي منظورنشده باشد، مطابق مقررات موضوعه نسبت به مطالبه ماليات اقدام مقتضي به عمل آيد.

10. چنانچه بر اساس اظهارات صريح و مکتوب مؤدي، در قبال وجوه واريزي به حساب­هاي بانکي وي، مابه ازايي اعم از کالا يا خدمات توسط مؤدي ارائه نشده و يا در آينده ارائه نشود، و يا وجوه واريزي ناشي از معاملات محاباتي بوده و يا بر اساس اسناد و مدارک بدست آمده و تحقيقات صورت گرفته، منشاء وجوه واريزي مشخص نشود، اين امر مؤيد وجود درآمد اتفاقي براي مؤدي بوده و حسب مقررات فصل ششم از باب سوم قانون ماليات­هاي مستقيم مشمول ماليات خواهد بود. در اجراي اين بند دريافت وجوهي که ناشي از جبران خسارت بوده مشمول ماليات درآمد اتفاقي نخواهد شد. وجوه دريافتي ناشي از خسارت حسب مورد مي بايستي بر اساس منشاء خسارت مورد رسيدگي و اقدام مقتضي قرار گيرد .در اجراي اين بند، مأموران مالياتي ذيربط مي بايستي در چارچوب دستورالعمل کشف معاملات و عمليات مشکوک و نحوه گزارش دهي به مراجع ذيصلاح، اقدام مقتضي را به عمل آورند.

11. با ملحوظ نظر داشتن موارد فوق، ساير وجوه دريافتي مؤدي را با فعاليت شغلي اعلامي توسط وي مورد مطابقت قرار داده و درصورتي که مؤدي داراي چند واحد شغلي است با درنظر گرفتن اسناد و مدارک مثبته و واقعيت امر، وجوه واريزي، به فعاليت­هاي مختلف مؤدي تخصيص يافته و درآمد مشمول ماليات و ماليات متعلق به آن فعاليت ها برابرمقررات محاسبه ومطالبه شود. بديهي است آن قسمت از وجوه دريافتي مؤدي که پيش از اين به عنوان درآمد توسط مؤدي ابراز و يا توسط اداره امور مالياتي به عنوان درآمد شناسايي و ماليات­ مرتبط با آن مطالبه شده است، مجدداً مورد محاسبه و مطالبه ماليات قرار نخواهد گرفت.

12. بديهي است مأموران مالياتي رسيدگي کننده به اطلاعات تراکنش­هاي بانکي واصله، علاوه بر رسيدگي­ در چارچوب قانون ماليات­هاي مستقيم و مطالبه ماليات متعلقه، موظفند با رعايت فراخوان هاي ثبت نام در نظام ماليات بر ارزش افزوده و در چارچوب قانون ماليات بر ارزش افزوده، رسيدگي­هاي لازم را به عمل آورده و حسب مورد برابر مقررات نسبت به مطالبه ماليات و عوارض متعلقه نيز اقدام نمايند.

 

مسئوليت حسن اجراي اين دستورالعمل بر عهده مديران کل امور مالياتي خواهد بود.

سيد کامل تقوي نژاد

رييس کل سازمان امور مالياتي کشور

تاريخ اجراء:---

مدت اجراء: نامحدود

مرجع ناظر:دادستاني انتظامي مالياتي

نحوه ابلاغ: سيستمي

لطفاً هر گونه ابهام و توضيح را از طريق شماره تلفنهاي 39902082 و39903532دفتر اطلاعات مالياتي و مبارزه با پولشويي ودفتر فني وحسابرسي پيگيري نماييد

 

 

 

 

 

 

 

ورود به سایت



آخرین قوانین مالیاتی

خلاصه آمار سایت

 

اوقات شرعی

تقویم روز

سخنی پند آموز