بخشنامه: 22-94-200:اعمال معافيت درصورت احراز نصب صندوق مکانيزه فروش در مراحل رسيدگي و حل اختلاف مالياتي

پيرو بخشنامه شماره 86-93-200 مورخ 3-8-1393 درارتباط با چگونگي رسيدگي به ماليات صاحبان مشاغلي که در اجراي ماده121 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه مکلف به استفاده از صندوق­هاي مکانيزه فروش (سامانه هاي فروشگاهي) گرديده اند، مقرر مي دارند:

     مودياني که فرم "برگ ثبت نام و اعلام نصب و استفاده از سامانه هاي فروشگاهي" موضوع بند 1-5 دستورالعمل شماره 26083-200/ص مورخ 23-12-1391 را تا تاريخ رسيدگي در اداره امورمالياتي يا مراجع حل اختلاف مالياتي ارائه نمايند، درصورتي که صندوق مزبور را نصب نموده باشند، با رعايت ساير مقررات، از معافيت مالياتي برخوردار خواهندبود.  

 

علي عسکري

رييس کل سازمان امور مالياتي کشور

سازمان امور مالياتي با صدور اطلاعيه اي اعلام کرد: اعلام مراتب نصب و استفاده از صندوق فروش به سازمان تا پايان خرداد ماه

اصناف فراخوان شده جهت نصب، راه اندازي و استفاده از سامانه هاي صندوق فروش از ابتداي سال 1394، تا پايان خردادماه فرصت دارند تا مراتب نصب و شروع به استفاده از تجهيزات مذکور را در سامانه الکترونيکي سازمان ثبت نمايند. به گزارش رسانه مالياتي ايران، در اجراي ماده 121 قانون برنامه پنجم توسعه و بخشنامه شماره 71/93/200 مورخ 30/6/1393 سازمان امور مالياتي کشور، موضوع فراخوان و الزام 10 گروه از صاحبان مشاغل جهت نصب و راه اندازي و استفاده از سامانه هاي فروشگاهي از ابتداي سال 1394، اصناف ياد شده در صورت اقدام در موعد تعيين شده، به منظور استفاده از تسهيلات مقرر در ماده 121 قانون برنامه پنجم توسعه، مکلفند مراتب نصب و شروع به استفاده از تجهيزات مذکور را حداکثر تا پايان خردادماه سال 1394 در سامانه عمليات الکترونيکي سازمان امور مالياتي کشور به نشاني الکترونيکي WWW.TAX.GOV.IR ثبت نمايند. براساس اين گزارش، موديان محترم هنگام مراجعه به سامانه الکترونيکي مذکور گزينه «ثبت صندوق و نرم افزار فروش » را انتخاب نموده و نسبت به ثبت مشخصات هويتي خود و مشخصات صندوق فروش اقدام نمايند. همچنين لازم است که قبل از اين اقدام موديان مذکور ثبت نام الکترونيکي ( شماره اقتصادي) خود را نهايي نموده باشند. 10 گروه صاحبان مشاغل ( اشخاص حقيقي) مشمول فراخوان نصب و استفاده از سامانه هاي صندوق فروش در سال 1394 که در سال گذشته اطلاع رساني لازم در خصوص فراخوان آنان صورت گرفت، عبارتند از: فروشندگان لاستيك(نمايندگي ، عمده و خرده فروشي)، نمايشگاه هاي اتومبيل (سواري، باري، مسافربري، ماشين آلات راه سازي، كشاورزي و صنعتي)، فروشندگان مصالح ساختماني (نمايندگي ، عمده و خرده فروشي)، فروشندگان تاسيسات الکترونيکي- مكانيكي ساختمان (نمايندگي ، عمده و خرده فروشي)، فروشندگان انواع رنگ ساختمان ، صنعتي و اتومبيل(نمايندگي ، عمده و خرده فروشي)، فروشندگان مواد شيميايي(نمايندگي ، عمده و خرده فروشي)، نمايندگي‌‌‌‌هاي فروش شركتهاي توزيع كالاهاي داخلي و وارداتي(غير اشخاص حقوقي)، نمايندگي هاي‌‌‌‌‌ فروش شركتها و موسسات تجاري وصنعتي اعم از داخلي و خارجي (غير اشخاص حقوقي)، فروشندگان يخچالهاي صنعتي و ويتريني (نمايندگي ، عمده و خرده فروشي)، و بار فروشان و فروشندگان ميوه و تره بار (عمده) و ميدان داران. گفتني است، در صورت نصب و راه اندازي دستگاه سامانه فروش يا رايانه توسط صاحبان مشاغل مذکور، هزينه هاي انجام شده بابت خريد، نصب و راه اندازي (اعم از سخت افزار و نرم افزار) از درآمد مشمول ماليات موديان مزبور در اولين سال استفاده، قابل کسر مي باشد.
منبع:سازمان امور مالیاتی

تکميل مراحل ثبت نام شماره اقتصادي ، پيش نياز ارايه اظهارنامه الکترونيکي

تکميل مراحل پيش ثبت نام و ثبت نام در سامانه عمليات الکترونيکي موديان مالياتي، پيش نياز ارايه اظهارنامه الکترونيکي است. به گزارش رسانه مالياتي ايران، با توجه به سياست نظام مالياتي در سال جاري مبني بر دريافت اظهارنامه هاي موديان مالياتي صرفا به صورت الکترونيکي، لازم است موديان محترم ضمن مراجعه به سامانه عمليات الکترونيکي مالياتي به نشاني WWW.TAX.GOV.IR نسبت به تکميل فرايند پيش ثبت نام و ثبت نام در سامانه مذکور اقدام نمايند. بديهي است با توجه به الکترونيکي بودن فرايند دريافت اظهارنامه هاي مالياتي در سال جاري، تکميل نکردن فرايند پيش ثبت نام و ثبت نام، منجر به عدم پذيرش اطلاعات اظهارنامه توسط سيستم خواهد شد و امکان ارايه اظهارنامه و همچنين پرداخت ماليات به صورت الکترونيکي توسط موديان محترم فراهم نخواهد شد. گفتني است با توجه به توسعه خدمات الکترونيکي سازمان امور مالياتي کشور و به منظور تکريم ارباب رجوع و تسريع امور موديان مالياتي، موديان محترم مي‌توانند در خرداد ماه نسبت به ارائه اظهارنامه‌هاي مالياتي به صورت الکترونيکي از طريق سامانه عمليات الکترونيکي موديان سازمان امور مالياتي کشور اقدام نمايند.

منبع:سازمان امور مالیاتی

رئيس امور مالياتي تهران: بيشترين کتمان درآمد مربوط به بخش بازرگاني، تجارت و بازار است

رئيس امور مالياتي تهران با بيان اينکه 144 هزار مودي ماليات بر ارزش افزوده در شهر تهران وجود دارد، گفت: کتمان درآمدها مربوط به بخش بازرگاني، تجارت و بازار بيشتر است. به گزارش رسانه مالياتي ايران، حسين بني صفار با اشاره به اينکه در ميان برخي افراد جامعه اين تلقي اشتباه نسبت به ماليات بر ارزش افزوده وجود دارد که گفته مي شود اين ماليات مضاعف اخذ مي شود، اظهار داشت: ماليات بر ارزش افزوده کالاهاي صادراتي صفر است و هر فردي که اين ماليات را پرداخته باشد با ارائه مدرک، مي تواند اعتبار آن را استرداد نمايد اما براي واردات، ماليات اخذ مي شود. وي افزود: شهرداري ها و دهياري ها در برخي موارد از پرداخت ماليات بر ارزش افزوده معاف هستند و وقتي کالايي به آنها فروخته شده اين ماليات اخذ مي شود و در نهايت شهرداري ها مالياتي که پرداخته اند را از سازمان مالياتي پس مي‏گيرند. بني صفار با تاکيد بر اينکه شفافيت مربوط به بخش توليد نيست، خاطرنشان کرد: فرار مالياتي و عدم شفافيت مربوط به بخش بازرگاني و بازار مي شود. تجارت قاچاقي که صورت مي گيرد باعث مي شود که نتوان ماليات کالا و زنجيره آن را دريافت کرد زيرا سرنخ مشخص نيست که از کجا آمده، چه کسي مبادله کرده و فروخته است در اين حالت فقط از مصرف کننده آخر مي توان ماليات گرفت. در اين بخش کتمان اطلاعات اقتصادي وجود دارد که باعث فساد مي شود.

ورود به سایت



آخرین قوانین مالیاتی

خلاصه آمار سایت

 

اوقات شرعی

تقویم روز

سخنی پند آموز