مقررات بیمه ای مربوط به نقل وانتقال کارگاهها

در پی طرح سئوالات متعدد در رابطه با مقررات بیمه‌ای نقل و انتقال کارگاه‌ها از سوی انتقال‌گیرنده و انتقال‌دهنده، سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد: هنگام نقل و انتقال عین و یا منافع مؤسسات و کارگاه‌های مشمول قانون تأمین‌اجتماعی، انتقال‌گیرنده باید گواهی سازمان تأمین‌اجتماعی را مبنی بر نداشتن بدهی (بابت حق‌بیمه و متفرعات آن) مطالبه نماید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، درصورت عدم دریافت گواهی مذکور، انتقال‌دهنده و انتقال‌گیرنده درخصوص پرداخت مطالبات این سازمان مسئولیت تضامنی خواهند داشت.
بر این اساس درصورتی که معامله بدون اخذ مفاصاحساب از سازمان تأمین‌اجتماعی انجام گیرد، انتقال‌دهنده و انتقال‌گیرنده برای پرداخت مطالبات این سازمان دارای مسئولیت تضامنی خواهند بود.
همچنین در هنگام اجاره کارگاه باید یک‌نسخه از اجاره‌نامه به شعبه تأمین‌اجتماعی ارسال شود تا در پرونده مطالباتی کارگاه ضبط شده و مطالبات سازمان در مدت اجاره از مستأجر کارگاه پیگیری شود.
درصورتی که بنا به اعلام سازمان تأمین‌اجتماعی، انتقال‌دهنده بدهی داشته و به آن معترض باشد، می‌تواند با پرداخت بدهی خود به صورت سپرده نسبت به انتقال سند اقدام نماید. در این صورت حق اعتراض او به میزان بدهی اعلام شده براساس ضوابط به قوت خود باقی خواهد بود.

 

ورود به سایت



آخرین قوانین مالیاتی

خلاصه آمار سایت

 

اوقات شرعی

تقویم روز

سخنی پند آموز